vol-mal.com.pl +48 502 167 202 +48 34 361 00 42

Jesteś tutaj:

>

Chłodnik. Szybki, sycący i zdrowy, idealny na lato

Zapowiada się upalny tydzień, tym samym pojawia się problem – co ugotować na obiad? W taką pogodę nie mamy apetytu na smażone, pieczone czy gotowane posiłki, na gorące zupki, a już na pewno nie mamy ochoty na przygotowywanie tego, kiedy za oknem leje się żar z nieba..

Dość mamy tłustych potraw na które mieliśmy ogromną ochotę zimą. Zaczynamy więc nieco inaczej komponować codzienny jadłospis. Latem między posiłkami chętnie sięgamy po owoce, lody czy napoje, które „zapychają” nam żołądek, jednak bardzo ważne jest, żeby w ciągu dnia zjeść coś pożywnego co doda nam siły i energii na korzystanie z uroków lata.
Mam dla Was na to sposób ! Idealny na upalne dni, CHŁODNIK. Szybki, sycący i zdrowy. Różowy, biały czy czerwony? Wybór należy do Ciebie. Tak naprawdę każde warzywo czy owoc może być podstawą do orzeźwiającej zupy :)Chłodnik dostarczy do Twojego organizmu dużo witamin i związków mineralnych wzmacniających organizm, oraz działają uodparniająco.

Zatem mam dla Ciebie kilka przepisów, na kolorowe chłodniki.

CHILLED CARROT SOUP 1.Chłodnik z rzodkiewką
Składniki:
– 1 pęczek rzodkiewek
– 4-5 ogórków zielonych
– 3 ziemniaki
– 4 jajka
– garść koperku i szczypiorku
– sól do smaku
– kefir lub jogurt naturalny

Przygotowanie:
Ugotować ziemniaki i jajka na twardo( ziemniaki można wcześniej pokroić w kostkę lub później po ugotowaniu zgnieść widelcem). Wymieszać kefir z trzema filiżankami wody, posolić. Schłodzić w lodówce, konsystencja ma przypominać krem. Pokroić rzodkiewki, ogórki, jajka i zioła, dodać ziemniaki. Warzywa wymieszać z kefirem. Na wierzch posypać koperkiem.

CHILLED CARROT SOUP

2. Chłodnik litewski – na różowo
Składniki:
– duży pęczek boćwiny wraz z młodymi buraczkami
– 2 ogórki
– 4-5 łyżek posiekanego koperku
– 2 łyżki posiekanego szczypiorku
– 2 jajka ugotowane na twardo
– 2-3 ząbki czosnku
– 6 szklanek kefiru lub naturalnego jogurtu
– pół szklanki kwaśnej śmietany
                                                                  – sól, pieprz

Przygotowanie:
Boćwinkę wypłukać i pokroić w kawałki o długości około 1 cm. Buraczki cieniutko obrać i pokroić w kostkę, lub potrzeć na tarce na grubych oczkach. Włożyć do garnka i zalać niedużą ilością wody (ok. pół szklanki). Dusić przez 10 min. Odstawić do ostygnięcia. Wymieszać z kefirem i śmietaną, dodać zgnieciony czosnek, szczypiorek, koperek i starty na tarce o grubych oczkach ogórek. Doprawić do smaku solą i pieprzem, odstawić na kilka godzin do lodówki. Podawać z połówkami jajek na twardo.

gazpacho-chlodnik-z-pomidorow3. Gazpacho andaluzyjskie – na czerwono
Składniki:
– białe pieczywo
– 500 g pomidorów bez skórki
– 1 czerwona i 1 zielona papryka
– 1 duży ogórek sałatkowy
– 1 cebula
– 2 łyżki octu winnego
– 1/2 l wody
– 4 łyżki oliwy z oliwek
– 4-5 ząbków czosnku
– sól i pieprz

 

Przygotowanie:
Pomidory obieramy ze skóry i pozbawiamy gniazdek nasiennych. Miksujemy na gładką masę z zmiażdżonym czosnkiem wraz z solą. Pieczywo pokroić lub połamać na małe kawałki i dodać do czosnku. Dodajemy połowę oliwy, ocet, sól i pieprz, aż uzyskamy jednolitą masę. Wkładamy do lodówki na około 20 minut do schłodzenia. W tym czasie obieramy ze skórki ogórki i koimy w kostkę, Paprykę pozbawiamy gniazd i tak samo kroimy w kostkę, cebulę drobno siekamy. Schłodzoną masę z lodówki przekładamy do miseczek i do każdej wsypujemy po łyżce ogórków, papryki i cebuli. Z wyżej wymienionego białego pieczywa możemy także zrobić grzanki, aby na koniec dodać do chłodnika.

chlodnik-z-groszku4. Chłodnik groszkowy
Składniki:
– 60 dag zielonego groszku
– 2 ząbki czosnku
– mała cebula
– łyżka oleju,
– sól, pieprz
– 400 ml bulionu warzywnego (może być z kostki)
– 2 łyżki soku i ½ łyżeczki skórki startej z cytryny,
– 100 ml kwaśnej śmietany,
– kilka gałązek mięty.

 

 

Przygotowanie:
Groszek płuczemy, cebulę, czosnek obieramy i drobno siekamy. Następnie na rozgrzanym oleju cebulę z czosnkiem należy zeszklić, dodajemy do tego zielony groszek. Zalewamy bulionem, dodajemy sok z cytryny, doprawiamy solą. Gotujemy przez 10 minut. Miętę siekamy, połowę groszku wyjmujemy, resztę zupy miksujemy i czekamy do schłodzenia. Następnie wlewamy śmietanę, przyprawiamy solą, pieprzem i posiekaną miętą. Dosypujemy odłożony wcześniej groszek. Wstawiamy do lodówki na około 2 godziny do całkowitego schłodzenia.
Jeśli jednak w związku z jakimś składnikiem wymienionym w przepisach, wywołuje u Ciebie dolegliwości, możesz go ominąć bądź zastąpić innym wedle uznania. Nie są to sztywne zasady przygotowywania chłodnika, dlatego każdy może dodać jeszcze coś od siebie..albo wykluczyć całkowicie ; )

Menu

Importer i dystrybutor - sprzedaż hurtowa/detaliczna,
stacjonarna i wysyłkowa

Generalny Przedstawiciel ESSIAC®
From Canada International Inc. w Polsce
"VOL-MAL" s.c.
Centrum Medycyny Naturalnej
42-200 Częstochowa ul. Piotrkowska 29,
godziny pracy: pon. - pt. 9:00 - 18:00

tel

+48 34 361 00 42

kom.

+48 502 167 202

Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem
przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl

Prawa autorskie zastrzeżone VOL-MAL © 2018. Kopiowanie zdjęć oraz innych materiałów bez zgody P.P.H.U. "VOL-MAL" S.C. surowo zabronione.

Scroll Up