vol-mal.com.pl +48 502 167 202 +48 34 361 00 42

Jesteś tutaj:

>

Czy powinno się zakazać reklamy suplementów diety?

” Zastanawiam się czy ktokolwiek zwrócił uwagę na to, że prawie połowa reklam jakie serwowane są do publicznej wiadomości to reklamy suplementów diety. Informacje o tych istnych cudach na wszelkie nasze dolegliwości, osaczają nas z każdej strony, a my zaczynamy łykać kolorowe tabletki na potęgę” – pisze (pg) na stronach e-prawnik – link poniżej.

„Na dobry wzrok, więcej energii, odchudzanie, brak łaknienia, trawienie, sprawne stawy, pamięć, odporność, zdrowe włosy i skórę … aż dochodzimy do wniosku, że bez tabletek nie możemy być  w ogóle zdrowi.

Biorąc pod uwagę to, że rynek reklamy jest dość drogi, można  tylko domniemywać jak duże dochody musi przynosić sprzedaż pastylek czy syropów.

Prawo zawiera wiele obostrzeń dotyczących reklamy leków, suplementy można natomiast reklamować do woli.

Za suplementy diety uznaje się środki spożywcze, których celem jest uzupełnienie normalnej diety, będące suplementy dietyskoncentrowanym źródłem witamin lub składników mineralnych lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy lub inny fizjologiczny, pojedynczych lub złożonych, wprowadzany do obrotu w formie umożliwiającej dawkowanie, w postaci: kapsułek, tabletek, drażetek i w innych podobnych postaciach, saszetek z proszkiem, ampułek z płynem, butelek z kroplomierzem i w innych podobnych postaciach płynów i proszków przeznaczonych do spożywania w małych, odmierzonych ilościach jednostkowych, z wyłączeniem produktów posiadających właściwości produktu leczniczego w rozumieniu przepisów prawa farmaceutycznego.

Jak więc wynika z powyższego ( a o czym często chyba zapominamy), suplementy diety są po prostu środkami spożywczymi, nie lekami i nie mają absolutnie właściwości leczniczych. Nie jest więc możliwe reklamowanie ich jako leków – co zdarzać się może, np. w sieci.

Czasem jednak reklama, szczególnie telewizyjna, może być tak sugestywna, że wydaje nam się, że mamy do czynienia z lekiem – oto bowiem osoba w białym kitlu – nie wiadomo czy to lekarz czy farmaceuta – polecają nam środki na różne dolegliwości. Czy to nie aby sugestia, że skoro „doktor” czy „aptekarz” coś poleca, powinno to mieć właściwości lecznicze?

Reklamy tych specyfików nie powinny zawierać także informacji stwierdzających czy sugerujących, że zbilansowana i zróżnicowana dieta nie może dostarczyć wystarczających dla organizmu składników odżywczych.  A contrario można wyciągnąć wniosek, że zbilansowana i zróżnicowana dieta jest wystarczająca dla osób prowadzących zwyczajny styl życia i żadne pastylki nie będą potrzebne aby ją uzupełnić.

Oznakowanie i reklama suplementów diety nie może ponadto wprowadzać nas czyli konsumentów w błąd::
a) co do charakterystyki środka spożywczego, w tym jego nazwy, rodzaju, właściwości, składu, ilości, trwałości, źródła lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji,
b) przez przypisywanie środkowi spożywczemu działania lub właściwości, których nie posiada,
c) przez sugerowanie, że środek spożywczy posiada szczególne właściwości, jeżeli wszystkie podobne środki spożywcze posiadają takie właściwości.

Nie może przypisywać właściwości zapobiegania chorobom lub ich leczenia albo odwoływać się do takich właściwości.

Vitamins and nutritional supplementsUstawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia nakłada na nieuczciwych sprzedawców suplementów karę pieniężną za nieprzestrzeganie wymagań w zakresie m. in. reklamy środków spożywczych. Maksymalna wysokość kary może osiągnąć  trzydziestokrotność przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej za rok poprzedzający.

Ostatecznie skłaniałbym się jednak do ukrócenia niezłego biznesu aptecznych środków spożywczych przez całkowity zakaz ich reklamowania. Myślę, że zyskałyby na tym nie tylko nasze kieszenie ale może i nasze zdrowie. Tylko kto się odważy sprzeciwić wielkim koncernom farmaceutycznym? „

(pg)

http://e-prawnik.pl/wiadomosci/naszym-zdaniem/czy-powinno-sie-zakazac-reklamy-suplementow-diety.html

03 kwiecień 2013

#profilaktyka#zdrowotna #dieta #odżywianie#komórkowe #suplement#diety #essiac#herbatka#ziołowa #pierwiastki#śladowe #dieta #prawidłowe#odżywianie #dobre#zdrowie #odporność #regeneracja#organizmu #zapobiegać#chorobom

Menu

Importer i dystrybutor - sprzedaż hurtowa/detaliczna,
stacjonarna i wysyłkowa

Generalny Przedstawiciel ESSIAC®
From Canada International Inc. w Polsce
"VOL-MAL" s.c.
Centrum Medycyny Naturalnej
42-200 Częstochowa ul. Piotrkowska 29,
godziny pracy: pon. - pt. 9:00 - 18:00

tel

+48 34 361 00 42

kom.

+48 502 167 202

Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem
przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl

Prawa autorskie zastrzeżone VOL-MAL © 2018. Kopiowanie zdjęć oraz innych materiałów bez zgody P.P.H.U. "VOL-MAL" S.C. surowo zabronione.

Scroll Up