vol-mal.com.pl +48 502 167 202 +48 34 361 00 42

Jesteś tutaj:

>

Czy Walkę z Chorobami Wygrywa Się Na Talerzu ?

Analizując stan zdrowia społeczeństwa w kontekście wydolności współczesnej medycyny, można z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że tylko w połowie wszystkich chorób udaje się chorego wyleczyć całkowicie. Pomimo ogromnego postępu w nauce, w połowie chorób można jedynie pomóc i usprawnić funkcjonowanie chorego, względnie uśmierzyć jego dolegliwości.
W tej sytuacji napawa nadzieją fakt, że około jednej trzeciej wszystkich chorób jesteśmy w stanie zapobiec i nie dopuścić do ich powstania.

Aby być zdrowym, mieć dobre samopoczucie, siły i energię działania, wystarczy dostarczać organizmowi

*  Środki budulcowe (białka)
*  
Środki energetyczne (węglowodany, tłuszcze)
*  Witaminy
*  Sole mineralne i pierwiastki śladowe
*  
Enzymy,  aminokwasy …

Przy tym elementy składowe naszej diety winny być wprowadzone do organizmu w odpowiedniej ilości i właściwej jakości – aby następowało prawidłowe ich pobieranie i przyswajanie.

warzywaWłaściwa dieta jest podstawą terapii w wielu przewlekłych schorzeniach, np. w cukrzycy, dnie moczanowej, hypercholesterolemii, nadciśnieniu tętniczym, w chorobie wrzodowej, w chorobach nerek w tak zwanych chorobach niedoborowych ( np. anemii ) i wielu, wielu innych. Dieta jest również ważna w profilaktyce. A wszak wiadomo, że taniej jest zapobiegać chorobom, niż leczyć.

Również w schorzeniach nowotworowych, które stały się plagą społeczeństw żyjących w czasach dużych osiągnięć cywilizacyjnych ( w uprzemysłowieniu i rozwoju chemizacji życia ) – dieta nabrała dużego znaczenia. Jest ona bowiem w około 50 % przypadku nowotworów czynnikiem współsprawczym. Wiadomo dziś z całą pewnością, że niektóre środki chemiczne dopuszczone w handlu do produkcji żywności (konserwanty, barwniki) mogą mieć działanie karcinogenne. Podobne działanie może też mieć FLAWONOIDY 3przypadkowe zanieczyszczenie żywności środkami chwastobójczymi i owadobójczymi, bądź toksynami przemysłowymi (ścieki) , jak również wynikające z nadużywania sztucznego nawożenia gleby. Chorobom nowotworowym sprzyja ponadto – jak podają kompetentne źródła – częste spożywanie żywności wędzonej, nadużywanie alkoholu, żywności ubogiej w mikroelementy, witaminy i błonnik.

Szczególnej uwagi w profilaktyce chorób wymagają używki.

Przewlekłe nadużywanie alkoholu wiedzie do postępującej degradacji psychicznej, a w skutek toksycznego działania, do uszkodzenia wątroby i jej marskości. Doprowadza to do wyniszczenia ogólnego, zaniku odporności na infekcje, a bardzo często do rozwoju raka wątroby.

00005595862Palenie tytoniu (papierosy, fajki, cygara), zarówno czynne jak i bierne (przebywanie w środowisku palaczy) znacznie obciąża organizm. Filtr papierosowy tylko częściowo chroni palacza przed szkodliwością działania nikotyny i całego szeregu toksycznych substancji występujących w papierosach (aceton, naftyloamina, cyjanowodór, piren, uretan, amoniak i szereg innych. Palenie tytoniu to nie tylko kwestia przewlekłego niedotlenienia organizmu i niebezpieczeństwa wystąpienia obturacyjnego zapalenia oskrzeli, ale realna groźba raka płuc lub krtani.

Nadużywanie kofeiny, teiny (mocna kawa, herbata) i coca-coli  eliminuje z organizmu magnez, wapń, żelazo – pierwiastki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ustroju.

Aby uporządkować zalecenia i zreasumować wiedzę na temat prawidłowego żywienia, poniżej podajemy w punktach ” 20 przykazań „

1.  Jeść tylko tyle, by nie być głodnym. Spożywać posiłki w spokoju, w miłej atmosferze.SOKI 1

2.  Jadać regularnie (o tych samych godzinach) raczej częściej, ale w małych porcjach (4-5 razy dziennie).

3.  Jeść posiłki lekkostrawne, niskokaloryczne, ubogotłuszczowe, z przewagą tłuszczów roślinnych (olej, oliwa), bogate w warzywa i owoce.

4.  Ograniczyć w diecie produkty wysokokaloryczne, łatwoprzyswajalne (cukier – każdej postaci łącznie ze słodyczami, mąka pszenna) oraz tłuszcze pochodzenia zwierzęcego (smalec).

5.  Wybierać produkty o wysokiej wartości biologicznej (np. kiełki pszenicy).

6.  Unikać spożywania potraw pozbawionych witamin i substancji mineralnych (np. chrupki, prażynki, chipsy, batony-tak zwane puste kalorie i inne słodycze).

7.  Często zastępować wieprzowinę innymi , chudymi gatunkami mięs (wołowina, królik, ryby, drób np. indyk – ale nie z surówkaferm szybkiego tuczu).

8.  Do przyprawiania potraw używać tylko świeżych lub suszonych ziół, cytryny, chrzanu, świeżej cebuli, czosnku.

9.  Ograniczyć wydatnie spożycie wędzonych, konserwowanych i smażonych pokarmów.

10.Unikać żywności wysokoprzetworzonej, barwionej, sztucznie utwardzanej itp.

11.Unikać artykułów spożywczych zanieczyszczonych chemicznie (środki ochrony roślin, sztuczne nawozy ).

12.Preferować warzywa z rodziny kapustnych (kapusta biała – surowa, kiszona – włoska, modra, brokuły, kalafior, brukselka).

13.Wszystkie potrawy przyrządzać w najprostszy sposób. Gotować krótko, aby nie niszczyć ich wartości witaminowych. Unikać podgrzewania potraw. Gotowe jedzenie przechowywać tylko w lodówce.

14.Nie należy spożywać produktów nadpsutych , nawet lekko nadpleśniałych (zarodniki grzybów pleśniowych mogąSURÓWKA11 być rozsiane w całym produkcie, a ich toksyny są wysoce szkodliwe).

15.Zasadniczą część posiłku powinny stanowić warzywa i owoce (surówki, sałatki owocowe, warzywne) i potrawy z pełnego ziarna.

16.Nie należy jeść deserów bezpośrednio po podstawowym posiłku.

17.Należy zadbać o to, aby pokarmy były różnorodne z dużą zawartością błonnika (ciemne pieczywo, warzywa, owoce, otręby).

18.Nie należy pić wody niewiadomego pochodzenia, z wiejskich studni, wody niefiltrowanej z kranu, nieprzegotowanej, sztucznie barwionej (napoje kolorowane). Wskazana jest woda ozonowana, przegotowana, mineralna niegazowana, herbata owocowa, herbata ziołowa, serwatka oraz świeże soki owocowo-warzywne. Dobowe zapotrzebowanie na płyny to 2,5 litra.

19.Nie należy popijać w trakcie jedzenia. Potrawy stałe należy dokładnie przeżuwać i mieszać ze śliną.chlodnik_z_botwinki_popup_watermark

20.Żywność gotować w garnkach emaliowanych lub szklanych. Maksymalnie należy chronić organizm przed dostarczaniem metali ciężkich (ołów, rtęć).

W żywieniu należy preferować :

  • Naturalne kiszonki:  żurek, kapustę, buraki, ogórki.
  • Kasze: jęczmienną, gryczaną, jaglaną:  kiełki pszenicy, ryż pełnoziarnisty, kukurydzę nie modyfikowaną – bogatą w selen z dużą ilością witaminy E, nie zawiera ona glutenu.
  • Pieczywo – ciemne, pełnoziarniste (bogate w błonnik, mikroelementy, witaminę E i kompleks witamin z grupy B)
  • Naturalne, własnej roboty jogurty, kefiry, kwaśne mleko, maślankę(zawierają one żywe szczepy bakteryjne korzystne dla naszego organizmu).
  • Czosnek, cebulę, kurkumę, imbir, goździki, cynamon, pieprz cayenne, majeranek (zawierają substancje przeciwbakteryjne, przeciwrakowe). Zwiększają one naszą odporność i dostarczają witaminę C.
  • Płatki: jaglane, gryczane, owsiane, jęczmienne (gotować 5 minut).
  • Otręby, pełne ziarna zbóż, kiełki.
  • Oleje roślinne tłoczone na zimnoi rozlewane do szklanych butelek z ciemnego szkła – najlepiej nie BŁONNIK 3oczyszczone (zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, witamina E)np. Oliwa z oliwek, olej lniany, olej kokosowy do spożywania na zimno.
  • Masło klarowane i 82% osełkowe – do spożywania po podgrzaniu np. smażeniu, pieczeniu, zapiekaniu.
  • Warzywa – surowe, gotowane na parze, zapiekane, blanszowane
  • Warzywa strączkowe(groch, fasola- Jasiek, bób) – zawierają bardzo wartościowe białka roślinne, błonnik, tłuszcze roślinne witaminę A, C, E, K, PP i zespół witamin – B1, B2, B6, magnez, fosfor, żelazo, sód, wapń, potas, kobalt, miedź, cynk, jod, karoten, fluor).
  • Owoce rodzime – surowe, gotowane, pieczone.
  • Jajka kurze, kacze, gęsie, przepiórcze, strusie takie z domowego chowu, sklepowe oznaczone „0”, „1” – które są źródłem pełnowartościowego białka, łatwo przyswajalnego przez organizm. Zawierają wszystkieSOKI WARZYWNE aminokwasy, w tym te niezbędne, których organizm sam nie potrafi wyprodukować, i to w odpowiednich ilościach. Jajka to również bogate źródło witaminy A, E, D i K oraz B2 i B12, kwasu pantotenowego i składników mineralnych: fosforu, potasu, wapnia, żelaza, magnezu. W żółtku jest luteina, która chroni oczy przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB, zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej i poprawia widzenie.
  • Mięso – cielęcina, królik, jagnięcina, wołowina, pierś z indyka, drób domowego chowu.
  • Ryby morskie, owoce morza (nie hodowlane)– bogate źródło pełnowartościowego, dobrze przyswajalnego białka, zawierają selen, fosfor, wapń, fluor, potas, nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, witaminę A, D, E.
  • Pić codziennie 1,5 litra (6 szklanek) wody H2O – ciepłej, czystej, niegazowanej – poza innymi napojami !!!

UWAGA: powyższa treść jest własnością firmy VOL-MAL

#Czy#Walkę#z#chorobami#wygrywa#się#na#talerzu? #aminokwasy #białka #dieta #enzymy #składniki#odżywcze #medycyna#naturalna #warzywa #świeże#soki #tłuszcz #węglowodany #zdrowe#odżywianie #zdrowie

Menu

Importer i dystrybutor - sprzedaż hurtowa/detaliczna,
stacjonarna i wysyłkowa

Generalny Przedstawiciel ESSIAC®
From Canada International Inc. w Polsce
"VOL-MAL" s.c.
Centrum Medycyny Naturalnej
42-200 Częstochowa ul. Piotrkowska 29,
godziny pracy: pon. - pt. 9:00 - 18:00

tel

+48 34 361 00 42

kom.

+48 502 167 202

Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem
przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl

Prawa autorskie zastrzeżone VOL-MAL © 2018. Kopiowanie zdjęć oraz innych materiałów bez zgody P.P.H.U. "VOL-MAL" S.C. surowo zabronione.

Scroll Up