vol-mal.com.pl +48 502 167 202 +48 34 361 00 42

Jesteś tutaj:

>

Wsiadaj na rower!

stylowi_pl_sport-i-fitness_23652053Wielu z nas wsiada na rower po latach przerwy, a ostatnie doświadczenia z jazdą pochodzą dzieciństwa. Dzieję się tak z różnych powodów .. bo to już ten czas, żeby wybrać się na przejażdżkę z dzieckiem, bo wnuk czy wnuczka nas o to prosi. Jeszcze innym motywatorem jest chęć poprawy swojej kondycji, a może w końcu chcemy wrócić do czasów kiedy jazda na rowerze sprawiała nam tyle frajdy?

 

Bez znaczenia jaki mamy powód, najważniejsze jest, że WSIADAMY NA ROWER! 🙂

Za oknem robi się naprawdę gorąco, zatem najwyższa pora opuścić cztery ściany naszych mieszkań i dać się porwać wakacyjnemu szaleństwu! Rowerem możemy podjechać rano po zakupy na śniadanie do pobliskiego sklepu, udać się nad jezioro, lub po prostu na wycieczkę. Naszym jednośladem jesteśmy w stanie dojechać praktycznie wszędzie.

TY + ROWER i godzina wolnego czasu = 300 – 600 spalonych kalorii ! Czy może być przyjemniejszy sposób nautrzymanie idealnej figury?

stylowi_pl_fotografia_514814

Jazda na rowerze to taka forma sportu, która nie wymaga od Ciebie ogromnego wysiłku, super sprzętu, czy idealnie dobranego stroju. Nie musisz niczego dźwigać, nikomu udowadniać ile potrafisz, i z nikim się mierzyć. Takie przejażdżki dadzą Ci dużo zabawy, a kiedy poczujesz wiatr we włosach oraz słońce na policzkach to jestem przekonana, że nie skończy się na jednej eskapadzie  🙂 Dodatkowo gdy wrócisz do domu odczujesz wzmożone wydzielanie hormonów szczęścia – endorfin. Koniecznie spróbuj ! 🙂

Zanim RUSZYSZ PRZED SIEBIE, zrób ROZGRZEWKĘ

Zawsze, kiedy zamierzasz wsiąść na rower, poświęć kilka minut na ćwiczenia rozciągające. Skłony, przysiady, chwila biegu w miejscu skutecznie uchronią Cię przed kontuzjami typu naderwanie ścięgna czy zerwanie wiązadeł.

Pamiętaj o BEZPIECZEŃSTWIE podczas jazdy na rowerze.
Wybieraj trasy, gdzie są wyznaczone ścieżki rowerowe, a decydując się na przejażdżkę za miasto nie zapomnij o przestrzeganiu przepisów ruchu drogowego, oświetleniu i oznakowaniu roweru. Warto zabezpieczyć się w odblaski-naklejki, jak również opaski, będziesz wtedy bardziej widoczna/y dla kierowców.
Co dodatkowo DAJE nam JAZDA NA ROWERZE?

– obniża poziom ”złego” cholesterolu i podwyższa ten „dobry”,
– poprawia funkcjonowanie układu oddechowego i układu krążenia,
– poprawia pracę serca,
– pozwala pracować biodrom i całemu tutłowiu,
– wyrabia mięśnie nóg, pośladków i brzucha,
– wspomaga przepływ krwi, a co za tym idzie, przeciwdziała jej zastojom , zmniejsza ryzyko pojawienia się żylaków (dotyczy to zwłaszcza osób, które większość  czasu w ciągu dnia spędzają w pozycji siedzącej), a w konsekwencji zapobiega powstaniu stanów zapalnych i zakrzepów w łydkach,
– poprawia kondycję, samopoczucie, dzięki niej odreagujesz stres,
– zmniejsza ryzyko pojawienia się żylaków (dotyczy to zwłaszcza osób, które większość     czasu w ciągu dnia spędzają w pozycji siedzącej).

Wsiadaj na ROWER! Bo chodzi o to, żeby być w drodze, niekoniecznie mając cel podróży. Poróżowanie rowerem to oderwanie się od tego, czym żyjemy na co dzień. Dzięki takim wycieczkom staniesz się bardziej odporna/y na zmęczenie, w dodatku jazda na rowerze daje nam możliwość obcowania z naturą, wyciszenia się i odprężenia.
Podczas uprawiania prawie każdego sportu, jesteśmy narażeni na KONTUZJE, mniejsze lub większe, ale zawsze należy o nich pamiętać. Te najczęściej spotykane podczas jazdy na ROWERZE to:

– ból kolan – spowodowany zbyt niskim ustawieniem siodełka, gdyż w takiej pozycji nasze kolana skierowane są na zewnątrz, co drażni i niszczy chrząstkę. Tak samo należy pamiętać o prawidłowym ustawieniu stopy na pedale- powyżej śródstopia, a poniżej palców.
– zapalenie ścięgna Achillesa – to zapalenie ścięgna nad piętą, wywołane nieprawidłową metodą pedałowania, zrezygnowaniem z rozgrzewki lub źle ustawionym siodełkiem.
– drętwienie i ból stopy – przyczyną może być nieprawidłowe obuwie lub znów źle ustawione siodełko.
– ból goleni – ból po lewej lub prawej stronie piszczeli, może być przyczyną zapalenia mięśni lub ścięgna. Wywołuje go nierówna praca mięśni  z tyłu i przodu łydki.

Tak samo jak przy każdej aktywności fizycznej istnieją pewne przeciwwskazania do korzystania z jednośladów. Najważniejszym są poważne schorzenia układu krążenia oraz zaawansowana choroba stawów i kręgosłupa. Ostrożność także powinny zachować kobiety w zaawansowanej ciąży i osoby z wadą wzroku.

stylowi_pl_fotografia_20972224

Menu

Importer i dystrybutor - sprzedaż hurtowa/detaliczna,
stacjonarna i wysyłkowa

Generalny Przedstawiciel ESSIAC®
From Canada International Inc. w Polsce
"VOL-MAL" s.c.
Centrum Medycyny Naturalnej
42-200 Częstochowa ul. Piotrkowska 29,
godziny pracy: pon. - pt. 9:00 - 18:00

tel

+48 34 361 00 42

kom.

+48 502 167 202

Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem
przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl

Prawa autorskie zastrzeżone VOL-MAL © 2018. Kopiowanie zdjęć oraz innych materiałów bez zgody P.P.H.U. "VOL-MAL" S.C. surowo zabronione.

Scroll Up